Påklædning

Såvel af hensyn til optimal udbytte fra aktiviteterne, som sikkerheden i og omkring aktiviteter i salene, anmodes foreningens medlemmer om at komme i passende påklædning til det enkelte hold.

Du kan læse om opfordringen til gymnasterne her.

Som instruktør er det vigtigt at gå forrest og fremvise et godt eksempel - også når det kommer til påklædning. Derfor forventes det:

• instruktører, hjælpeinstruktører og føl følger anvisningen vedr. påklædning - såvel til træninger som til opvisninger
  • instruktører tager en snak med gymnaster eller deres forældre, såfremt gymnaster ikke kommer i passende påklædning og/eller deres påklædning udgør en sikkerhedsrisiko for gymnast eller instruktør (gør evt. brug af kontaktperson)

Specifikt for springhold

Af sikkerhedshensyn er det vigtigt, at modtagning af gymnaster kan ske uden, at instruktøren kommer i kontakt med gymnastens ryg- og/eller maveskind.

Det er derfor vigtigt, at tøjet dækker kroppen og gerne er elastisk, så det bliver siddende også under springgymnastik, lige fra kolbøtter til flikflak og saltoer.

Ved spring kan en løsthængende T-shirt fastgøres ved, at den fastholdes i gymnastikbuks/shorts. Herved sikres, at instruktøren kan korrigere et spring, både ved at trække i gymnasten til korrekt landing på nedspringsmåtte, ved at understøtte gymnasten og ved at gribe fat i gymnasten.

Husk!

Det er rart at være smart. Smart er dog først og fremmest, at sikkerheden er i orden - hvorfor stykker med bart ikke er acceptabelt som instruktør.

Rette påklædning